Kişinin yasevimliığı maşer ortamında kıymeti olan , kudret, idare ve gayrı davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyöneten.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; ferdin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü gibi eğitimin bir çok tanımı örgülabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin amaçlarına yaraşıklı ) bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma bakarak;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının matlup yönde bileğnöbettirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğnöbetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asliye öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim amaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı kül kültürler için bire birdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme için kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak bileğnöbetebilir, ancak sürecin doğbirliı bileğnöbetmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birhayli filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna dair farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçün tanımı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğnöbetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın ortamında eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğnöbetikliği” ve “süreç” gibi kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim, beşer için yaşam boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere yaraşıklı olabileceği gibi istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim sürecinin nöbetletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği gibi gelişigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, eğitim merkezleri gibi mekânlarda maruz eğitim formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim yürütmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belli bir niyet ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise kendi kendine gelişen plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir tip olarak ele düzenındığında ise eğitim sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Orijin; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel gibi fiziksel unsurlardır. Müddetç; okul ortamında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, izin, sınav skorları gibi matlup davranış bileğnöbetiklikleridir.